СИСТЕМА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ




 Карта оцінювання «Освітнє середовище закладу дошкільної освіти»

Правило (вимога) організації освітніх і управлінських процесів у закладі дошкільної освіти

Критерії оцінювання

Показники оцінювання

Форма та методи збору інформації

Рівні оцінювання: високий(перший), достатній (другий),

вимагає покращення (третій), низький (четвертий)

1.      Створення комфортних, безпечних, доступних та нешкідливих умов розвитку, виховання, навчання дітей та праці

Будівлі, приміщення, споруди, обладнання і територія ЗДО з безпечними, доступними та комфортними

Улаштування території закладу та розташування основних приміщень є раціональним та безпечним

Спостереження (освітнє середовище)

 

 

Заклад дошкільної освіти забезпечений навчальними та іншими приміщеннями з відповідним обладнанням, що необхідні для реалізації освітньої програми

 

Спостереження (освітнє середовище)

 

Працівники закладу дошкільної освіти обізнані з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій і дотримують їх

 

Здобувачі освіти та працівники закладу освіти обізнані з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної в умовах надзвичайних ситуацій і дотримуються їх

Вивчення документації, опитування (анкетування працівників ЗДО)

 

Працівники обізнані з правилами поведінки в разі нещасного випадку зі здобувачами освіти та працівниками закладу освіти чи раптового погіршення їх стану

здоров’я і вживають необхідних заходів у таких ситуаціях

Вивчення документації, опитування (анкетування працівників ЗДО)

 

 

У закладі дошкільної освіти проводяться навчання/інструктажі з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки

Вивчення документації.

Опитування (анкетування працівників ЗДО)

 

У закладі дошкільної освіти створено умови для якісного харчування здобувачів дошкільної освіти

 

У закладі дошкільної освіти створюються умови для якісного харчування здобувачів освіти

Вивчення документації, опитування, спостереження

 

Організація харчування у закладі дошкільної освіти сприяє формуванню культурно-гігієнічних навичок

 

Вивчення документації.

Опитування, спостереження

2.      Створення освітнього середовища, вільного від      будь-яких форм насильства та дискримінаціії

 

Заклад дошкільної освіти планує та реалізує діяльність щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації булінгу

Заклад дошкільної освіти планує та реалізує діяльність щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації булінгу в закладі

Вивчення документації, опитування, спостереження

 

Правила поведінки учасників освітнього процесу в закладі освіти забезпечують дотримання етичних норм, повагу до гідності, прав і свобод людини

Вивчення документації, опитування, спостереження

 

Керівник та заступник керівника закладу освіти, педагогічні працівники протидіють булінгу (цькуванню), іншому насильству, дотримуються в порядку реагування на їх прояви

 

Вивчення документації, опитування, спостереження

 

3.      Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору

 

Заклад дошкільної освіти взаємодіє із фахівцями інклюзивно-ресурсного центру, залучатиме їх до необхідної підтримки дітей під час здобуття дошкільної освіти (у разі наявності здобувачів освіти з ООП)

У закладі дошкільної освіти забеспечується співпраця з інклюзивно-ресурсним центром щодо супроводу та підтримки здобувачів освіти з ООП

Вивчення документації, опитування, спостереження

 

Карта оцінювання «Управлінські процеси ЗДО»

Правило (вимога) організації освітніх і управлінських процесів у закладі дошкільної освіти

Критерії оцінювання

Показники оцінювання

Форма та методи збору інформації

Рівні оцінювання: високий(перший), достатній (другий),

вимагає покращення (третій), низький (четвертий)

1.      Наявність програми розвитку закладу та системи річного планування, моніторингу виконання поставлених цілей і завдань

У закладі дошкільної освіти сформовано стратегію розвитку, спрямовану на підвищення якості освітньої діяльності

 

Програма розвитку ЗДОР відповідає особливостям і умовам його діяльності (тип закладу, мова навчання, формування контингенту здобувачів дошкільної освіти)

 

Вивчення документації. Опитування (анкетування педагогів)

 

У закладі дошкільної освіти здійснюється планування роботи та відстежується результативність його діяльності

 

План роботи закладу дошкільної освіти реалізує стратегію його розвитку та актуальні завдання, висвітлює всі напрямки діяльності

 

 

Вивчення документації

 

У закладі дошкільної освіти сформована й функціонує внутрішня система забезпечення якості освіти

 

У закладі дошкільної освіти здійснюється систематичний аналіз функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти

 

Вивчення документації. Опитування (анкетування педагогів)

 

2.      Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм

Керівник ЗДО сприяє створенню психологічного комфортного середовища

 

Працівники та батьки здобувачів освіти задоволені загальним психологічним кліматом у закладі і діями керівника щодо формування відносин та співпраці між ними

 

Опитування (анкетування педагогів, батьків)

 

ЗДО оприлюднює інформацію про свою діяльність на відкритих загальнодоступних ресурсах

 

ЗДО забезпечує змістовне наповнення та вчасне оновлення інформаційних ресурсів закладу (стенди, сайти, блог-сторінки)

 

Спостереження.

Опитування (анкетування батьків)

 

3.      Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників

Керівник ЗДО формує штат закладу, закладаючи кваліфікованих спеціалістів

У закладі дошкільної освіти укомплектовано кадровий склад

Вивчення документації

 

Педагогів закладу приймають на роботу з урахуванням вимог законодавства

Вивчення документації

Керівник мотивує педагогів до підвищення якості освітньої діяльності

 

Керівник ЗДО застосовує заходи матеріального морального заохочення для педагогів з метою підвищення якості освітньої діяльності

 

Вивчення документації

 

Керівник ЗДО сприяє підвищенню кваліфікації педагогів

Керівник ЗДО створює умови для постійного підвищення кваліфікації

 

Опитування ( анкетування педагогічних працівників)

 

Педагоги зважують, що керівник ЗДО сприяє їхньому професійному розвитку

 

Опитування ( анкетування педагогічних працівників)

 

4. Організація діяльності ЗДО на засадах людино центризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу

 

 

У закладі створюються умови для реалізації прав і обов’язків учасників освітнього процесу

Працівники вважають, що їх права у ЗДО не порушуються

 

Опитування (анкетування працівників, педагогічних та медичних працівників)

 

Батьки здобувачів освіти вважають, що права їх дітей в закладі не порушуються

Опитування ( анкетування батьків)

 

 

Встановлено режим роботи ЗДО

Режим роботи закладу враховує потреби учасників освітнього процесу

 

Вивчення документації. Опитування (анкетування батьків)

 

5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності

 

Заклад дошкільної освіти впроваджує політику академічної доброчесності

Керівник ЗДО забезпечує реалізацію заходів щодо формування академічної доброчесності

Опитування (анкетування педагогічних працівників)

 

Карта оцінювання «Фахова діяльність педагогічних працівників ЗДО»

Правило (вимога) організації освітніх і управлінських процесів у закладі дошкільної освіти

Критерії оцінювання

Показники оцінювання

Форма та методи збору інформації

Рівні оцінювання: високий(перший), достатній (другий),

вимагає покращення (третій), низький (четвертий)

1.      Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування включних компетентностей здобувачів освіти

 

Педагогічні працівники планують свою діяльність, аналізують її результативність

Форми та види планів з організації освітнього процесу у закладі дошкільної освіти розглядаються та схвалюються педрадою

 

Вивчення документації

 

Педагоги ЗДО планують освітній процес, об’єктивно оцінюють його результат

 

Вивчення документації

Педагогічні працівники застосовують освітні технології спрямовані на формування ключових компетентностей і наскрізних умінь   здобувачів освіти

 

Педагоги ЗДО володіють  знаннями про вікові, фізіологічні та психологічні особливості дітей, їх можливості та потреби, варіативно застосовують форми ї методи організації освітнього процесу

 

Спостереження (організація життєдіяльності дітей)

Опитування (анкетування педагогів)

 

Педагогічні працівники створюють та/або використовують освітні ресурси

 

Педагоги ЗДО створюють та використовують власні освітні ресурси, мають публікації професійної тематики

 

Опитування (анкетування педагогів)

 

2.      Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників

 

Педагогічні працівники сприяють формуванню, забезпечують власний професійний розвиток і підвищення кваліфікації

 

Педагоги ЗДО обирають різні види, форми і напрямки підвищення рівня професійної майстерності

Вивчення документації.

Опитування (анкетування педагогів)

 

Педагогічні працівники діляться досвідом роботи з колегами

 

Педагогічні працівники беруть участь у роботі педагогічних спільнот

Вивчення документації.

Опитування (анкетування педагогів)

 

3.      Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти

Педагогічні працівники діють на засадах педагогіки партнерства

У закладі дошкільної освіти всі співробітники працюють у партнерстві один з одним

Опитування (анкетування педагогів, медичного працівника)

 

Педагогічні працівники співпрацюють з батьками здобувачів освіти з питань організації освітнього процесу, забезпечують постійний зворотній зв'язок

 

У закладі освіти налагоджена співпраця працівників із батьками здобувачів дошкільної освіти

Вивчення документації.

Опитування (анкетування педагогів, батьків)

 

У закладі освіти існує практика педагогічного наставництва та інших форм професійної співпраці

 

Педагогічні працівники надають методичну підтримку колегам, обмінюються досвідом

Вивчення документації.

Опитування (анкетування педагогів, батьків)

 

У закладі дошкільної освіти налагоджено систему роботи з адаптації та інтеграції здобувачів дошкільної освіти до освітнього процесу

 

Педагогічні працівники орієнтовані на потреби дитини в освітньому процесі, проявляють повагу, доброзичливість й позитивне ставлення до особистості дитини

 

Опитування (анкетування педагогів, батьків)

Спостереження (організація життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти)

 

4.      Методичне забезпечення закладу дошкільної освіти

У закладі дошкільної освіти функціонує методичний кабінет

Діяльність методичного кабінету ЗДО спрямована на реалізацію завдань закладу, підвищення якості освітнього процесу та професійної компетентності педагогів, надання їм методичної освіти

 

Вивчення документації.

Опитування (анкетування педагогів).

Спостереження (освітнє середовище)

 

У закладі дошкільної освіти забезпечується наступність дошкільної та початкової освіти

 

Вивчення документації.

Опитування (анкетування педагогів)

 

Інформаційно-просвітницький простір є доступним, сучасним, змістовним, сприяє відкритості та прозорості діяльності закладу дошкільної освіти та задоволення потреб учасників освітнього процесу

 

Спостереження (освітнє середовище).

Опитування (анкетування педагогів, батьків)

 

  Карта оцінювання «Здобувачі дошкільної освіти. Забеспечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку»

Правило (вимога) організації освітніх і управлінських процесів у закладі дошкільної освіти

Критерії оцінювання

Показники оцінювання

Форма та методи збору інформації

Рівні оцінювання: високий(перший), достатній (другий),

вимагає покращення (третій), низький (четвертий)

1.      Дотримання вимог Базового компонента дошкільної освіти

У закладі дошкільної освіти реалізується Базовий компонент дошкільної освіти

 

Заклад дошкільної освіти здійснює освітній процес за програми, затвердженими в установленому порядку

 

Вивчення документації.

Опитування ( анкетування педагогічних працівників)

 

Організація освітнього процесу в ЗДО сприяє набуттю дитиною різних компетентностей відповідно до освітніх ліній.

Вивчення документації.

Спостереження (організація життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти)

Опитування

 

У ЗДО створюються умови для реалізації складової БКДО, для впровадження додаткових форм освітнього процесу (гуртки, студії, секції)

Вивчення документації.

Спостереження (освітнє середовище)

Опитування (анкетування батьків, педагогів)

 

У ЗДО здійснюється аналіз стану освітньої діяльності, приймаються відповідні управлінські рішення

Вивчення документації.

Опитування (анкетування педагогів)

 

2.      Організація життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти у закладі

 

У закладі дошкільної освіти забезпечено дотримання вимог до розпорядку дня та навчання, організації життєдіяльності, рухової активності дітей

 

Розпорядок дня здобувачів дошкільної освіти у вікових групах відповідає гігієнічним нормам щодо тривалості сну, організації різними видами діяльності, у тому числі навчальних занять, перебування на свіжому повітрі, рухової активності, приймання їжі

Вивчення документації.

Спостереження. Опитування

 

Граничне допустиме навантаження на здобувача дошкільної освіти у ЗДО відповідає віковій групі

Вивчення документації. Спостереження (організація життєдіяльності здобувачів освіти).

Опитування педагогів

 

 

Критерії та показники

Кількість балів

Самооцінка

Керівник

ЗДО

Середня к-ть

балів

Планування освітньої діяльності

Відповідність програмового змісту віковим особливостям дітей

 

 

 

 

Конкретність і реальність освітніх завдань за освітніми напрямками

 

 

 

Різноманітність і доцільність форм освітньої діяльності

 

 

 

Створення розвивального середовища

Планування розвивального середовища відповідно до вікових особливостей дітей

 

 

 

Організація конструктивної взаємодії дітей у різних видах діяльності

 

 

 

Створення умов для вільного вибору дітьми діяльності, учасників спільної діяльності, матеріалів

 

 

 

Організація діяльності дітей

Уміння:

 

 

 

ü  Використовувати прийоми створення позитивного емоційного настрою, зацікавлення дітей

 

 

 

ü  Здійснювати диференційований підбір методів і прийомів під час організаційних форм роботи

 

 

 

ü  Враховувати психологічні й вікові особливості дітей

 

 

 

ü  Організувати самостійну діяльність дітей

 

 

 

ü  Створювати проблемні ситуації, які потребують застосування дітьми набутих знань, умінь і навичок

 

 

 

Взаємодія з батьками вихованців

Консультування батьків

 

 

 

Організація батьківських зборів

 

 

 

Просвіта батьків

 

 

 

Самоосвіта

Вивчення й упровадження перспективного педагогічного досвіду

 

 

 

Дослідницька діяльність, поширення власного досвіду

 

 

 

Участь у педагогічних спільнотах

 

 

 

Підсумок

 

 

 

Висновок