Карта оцінювання «Освітнє середовище закладу дошкільної освіти»
|
Правило (вимога) організації освітніх і управлінських
процесів у закладі дошкільної освіти |
Критерії оцінювання |
Показники оцінювання |
Форма та методи збору інформації |
Рівні оцінювання: високий(перший), достатній (другий), вимагає покращення (третій), низький (четвертий) |
|
1.
Створення
комфортних, безпечних, доступних та нешкідливих умов розвитку, виховання,
навчання дітей та праці |
Будівлі, приміщення, споруди, обладнання і територія
ЗДО з безпечними, доступними та комфортними |
Улаштування території закладу та розташування основних
приміщень є раціональним та безпечним |
Спостереження (освітнє середовище) |
|
|
Заклад дошкільної освіти забезпечений навчальними та
іншими приміщеннями з відповідним обладнанням, що необхідні для реалізації
освітньої програми |
Спостереження (освітнє середовище) |
|||
|
Працівники закладу дошкільної освіти обізнані з
вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами
поведінки в умовах надзвичайних ситуацій і дотримують їх |
Здобувачі освіти та працівники закладу освіти обізнані
з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної в умовах
надзвичайних ситуацій і дотримуються їх |
Вивчення документації, опитування (анкетування
працівників ЗДО) |
|
|
|
Працівники обізнані з правилами поведінки в разі
нещасного випадку зі здобувачами освіти та працівниками закладу освіти чи
раптового погіршення їх стану здоров’я і вживають необхідних заходів у таких
ситуаціях |
Вивчення документації, опитування (анкетування
працівників ЗДО) |
|||
|
|
|
У закладі дошкільної освіти проводяться
навчання/інструктажі з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної
безпеки |
Вивчення документації. Опитування (анкетування працівників ЗДО) |
|
|
У закладі дошкільної освіти створено умови для якісного
харчування здобувачів дошкільної освіти |
У закладі дошкільної освіти створюються умови для
якісного харчування здобувачів освіти |
Вивчення документації, опитування, спостереження |
|
|
|
Організація харчування у закладі дошкільної освіти сприяє
формуванню культурно-гігієнічних навичок |
Вивчення документації. Опитування, спостереження |
|||
|
2.
Створення
освітнього середовища, вільного від
будь-яких форм насильства та дискримінаціії |
Заклад дошкільної освіти планує та реалізує діяльність
щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації булінгу |
Заклад дошкільної освіти планує та реалізує діяльність
щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації булінгу в закладі |
Вивчення документації, опитування, спостереження |
|
|
Правила поведінки учасників освітнього процесу в
закладі освіти забезпечують дотримання етичних норм, повагу до гідності, прав
і свобод людини |
Вивчення документації, опитування, спостереження |
|
||
|
Керівник та заступник керівника закладу освіти,
педагогічні працівники протидіють булінгу (цькуванню), іншому насильству,
дотримуються в порядку реагування на їх прояви |
Вивчення документації, опитування, спостереження |
|
||
|
3.
Формування
інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору |
Заклад дошкільної освіти взаємодіє із фахівцями
інклюзивно-ресурсного центру, залучатиме їх до необхідної підтримки дітей під
час здобуття дошкільної освіти (у разі наявності здобувачів освіти з ООП) |
У закладі дошкільної освіти забеспечується співпраця з
інклюзивно-ресурсним центром щодо супроводу та підтримки здобувачів освіти з
ООП |
Вивчення документації, опитування, спостереження |
|
Карта оцінювання «Управлінські процеси ЗДО»
|
Правило (вимога) організації освітніх і управлінських
процесів у закладі дошкільної освіти |
Критерії оцінювання |
Показники оцінювання |
Форма та методи збору інформації |
Рівні оцінювання: високий(перший), достатній (другий), вимагає покращення (третій), низький (четвертий) |
|
1.
Наявність програми
розвитку закладу та системи річного планування, моніторингу виконання
поставлених цілей і завдань |
У закладі дошкільної освіти сформовано стратегію
розвитку, спрямовану на підвищення якості освітньої діяльності |
Програма розвитку ЗДОР відповідає особливостям і умовам
його діяльності (тип закладу, мова навчання, формування контингенту
здобувачів дошкільної освіти) |
Вивчення документації. Опитування (анкетування
педагогів) |
|
|
У закладі дошкільної освіти здійснюється планування
роботи та відстежується результативність його діяльності |
План роботи закладу дошкільної освіти реалізує
стратегію його розвитку та актуальні завдання, висвітлює всі напрямки
діяльності |
Вивчення документації |
|
|
|
У закладі дошкільної освіти сформована й функціонує
внутрішня система забезпечення якості освіти |
У закладі дошкільної освіти здійснюється систематичний
аналіз функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти |
Вивчення документації. Опитування (анкетування
педагогів) |
|
|
|
2.
Формування відносин
довіри, прозорості, дотримання етичних норм |
Керівник ЗДО сприяє створенню психологічного
комфортного середовища |
Працівники та батьки здобувачів освіти задоволені
загальним психологічним кліматом у закладі і діями керівника щодо формування
відносин та співпраці між ними |
Опитування (анкетування педагогів, батьків) |
|
|
ЗДО оприлюднює інформацію про свою діяльність на
відкритих загальнодоступних ресурсах |
ЗДО забезпечує змістовне наповнення та вчасне оновлення
інформаційних ресурсів закладу (стенди, сайти, блог-сторінки) |
Спостереження. Опитування (анкетування батьків) |
|
|
|
3.
Ефективність
кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку
педагогічних працівників |
Керівник ЗДО формує штат закладу, закладаючи
кваліфікованих спеціалістів |
У закладі дошкільної освіти укомплектовано кадровий
склад |
Вивчення документації |
|
|
Педагогів закладу приймають на роботу з урахуванням
вимог законодавства |
Вивчення документації |
|||
|
Керівник мотивує педагогів до підвищення якості
освітньої діяльності |
Керівник ЗДО застосовує заходи матеріального морального
заохочення для педагогів з метою підвищення якості освітньої діяльності |
Вивчення документації |
|
|
|
Керівник ЗДО сприяє підвищенню кваліфікації педагогів |
Керівник ЗДО створює умови для постійного підвищення
кваліфікації |
Опитування ( анкетування педагогічних працівників) |
|
|
|
Педагоги зважують, що керівник ЗДО сприяє їхньому
професійному розвитку |
Опитування ( анкетування педагогічних працівників) |
|
||
|
4. Організація діяльності ЗДО на засадах людино центризму,
прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників
освітнього процесу |
У закладі створюються умови для реалізації прав і
обов’язків учасників освітнього процесу |
Працівники вважають, що їх права у ЗДО не порушуються |
Опитування (анкетування працівників, педагогічних та
медичних працівників) |
|
|
Батьки здобувачів освіти вважають, що права їх дітей в
закладі не порушуються |
Опитування ( анкетування батьків) |
|
||
|
|
Встановлено режим роботи ЗДО |
Режим роботи закладу враховує потреби учасників
освітнього процесу |
Вивчення документації. Опитування (анкетування батьків) |
|
|
5. Формування та забезпечення реалізації політики
академічної доброчесності |
Заклад дошкільної освіти впроваджує політику
академічної доброчесності |
Керівник ЗДО забезпечує реалізацію заходів щодо
формування академічної доброчесності |
Опитування (анкетування педагогічних працівників) |
|
Карта оцінювання «Фахова діяльність
педагогічних працівників ЗДО»
|
Правило (вимога) організації освітніх і управлінських
процесів у закладі дошкільної освіти |
Критерії оцінювання |
Показники оцінювання |
Форма та методи збору інформації |
Рівні оцінювання: високий(перший), достатній (другий), вимагає покращення (третій), низький (четвертий) |
|
1.
Ефективність
планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних
освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування
включних компетентностей здобувачів освіти
|
Педагогічні працівники планують свою діяльність,
аналізують її результативність |
Форми та види планів з організації освітнього процесу у
закладі дошкільної освіти розглядаються та схвалюються педрадою
|
Вивчення документації |
|
|
Педагоги ЗДО планують освітній процес, об’єктивно
оцінюють його результат
|
Вивчення документації |
|||
|
Педагогічні працівники застосовують освітні технології
спрямовані на формування ключових компетентностей і наскрізних умінь здобувачів освіти
|
Педагоги ЗДО володіють
знаннями про вікові, фізіологічні та психологічні особливості дітей,
їх можливості та потреби, варіативно застосовують форми ї методи організації
освітнього процесу |
Спостереження (організація життєдіяльності дітей) Опитування (анкетування педагогів) |
|
|
|
Педагогічні працівники створюють та/або використовують
освітні ресурси
|
Педагоги ЗДО створюють та використовують власні освітні
ресурси, мають публікації професійної тематики
|
Опитування (анкетування педагогів) |
|
|
|
2.
Постійне підвищення
професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників
|
Педагогічні працівники сприяють формуванню,
забезпечують власний професійний розвиток і підвищення кваліфікації
|
Педагоги ЗДО обирають різні види, форми і напрямки
підвищення рівня професійної майстерності |
Вивчення документації. Опитування (анкетування педагогів) |
|
|
Педагогічні працівники діляться досвідом роботи з
колегами
|
Педагогічні працівники беруть участь у роботі
педагогічних спільнот |
Вивчення документації. Опитування (анкетування педагогів) |
|
|
|
3.
Налагодження
співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти |
Педагогічні працівники діють на засадах педагогіки
партнерства |
У закладі дошкільної освіти всі співробітники працюють
у партнерстві один з одним |
Опитування (анкетування педагогів, медичного
працівника) |
|
|
Педагогічні працівники співпрацюють з батьками
здобувачів освіти з питань організації освітнього процесу, забезпечують
постійний зворотній зв'язок
|
У закладі освіти налагоджена співпраця працівників із
батьками здобувачів дошкільної освіти |
Вивчення документації. Опитування (анкетування педагогів, батьків) |
|
|
|
У закладі освіти існує практика педагогічного
наставництва та інших форм професійної співпраці
|
Педагогічні працівники надають методичну підтримку
колегам, обмінюються досвідом |
Вивчення документації. Опитування (анкетування педагогів, батьків) |
|
|
|
У закладі дошкільної освіти налагоджено систему роботи
з адаптації та інтеграції здобувачів дошкільної освіти до освітнього процесу
|
Педагогічні працівники орієнтовані на потреби дитини в
освітньому процесі, проявляють повагу, доброзичливість й позитивне ставлення
до особистості дитини
|
Опитування (анкетування педагогів, батьків) Спостереження (організація життєдіяльності здобувачів
дошкільної освіти) |
|
|
|
4.
Методичне
забезпечення закладу дошкільної освіти |
У закладі дошкільної освіти функціонує методичний
кабінет |
Діяльність методичного кабінету ЗДО спрямована на
реалізацію завдань закладу, підвищення якості освітнього процесу та
професійної компетентності педагогів, надання їм методичної освіти
|
Вивчення документації. Опитування (анкетування педагогів). Спостереження (освітнє середовище) |
|
|
У закладі дошкільної освіти забезпечується наступність
дошкільної та початкової освіти
|
Вивчення документації. Опитування (анкетування педагогів) |
|
||
|
Інформаційно-просвітницький простір є доступним,
сучасним, змістовним, сприяє відкритості та прозорості діяльності закладу
дошкільної освіти та задоволення потреб учасників освітнього процесу
|
Спостереження (освітнє середовище). Опитування (анкетування педагогів, батьків) |
|
|
Правило (вимога) організації освітніх і управлінських
процесів у закладі дошкільної освіти |
Критерії оцінювання |
Показники оцінювання |
Форма та методи збору інформації |
Рівні оцінювання: високий(перший), достатній (другий), вимагає покращення (третій), низький (четвертий) |
|
1.
Дотримання вимог
Базового компонента дошкільної освіти |
У закладі дошкільної освіти реалізується Базовий компонент
дошкільної освіти
|
Заклад дошкільної освіти здійснює освітній процес за
програми, затвердженими в установленому порядку
|
Вивчення документації. Опитування ( анкетування педагогічних працівників) |
|
|
Організація освітнього процесу в ЗДО сприяє набуттю
дитиною різних компетентностей відповідно до освітніх ліній. |
Вивчення документації. Спостереження (організація життєдіяльності здобувачів
дошкільної освіти) Опитування |
|
||
|
У ЗДО створюються умови для реалізації складової БКДО,
для впровадження додаткових форм освітнього процесу (гуртки, студії, секції) |
Вивчення документації. Спостереження (освітнє середовище) Опитування (анкетування батьків, педагогів) |
|
||
|
У ЗДО здійснюється аналіз стану освітньої діяльності,
приймаються відповідні управлінські рішення |
Вивчення документації. Опитування (анкетування педагогів) |
|
||
|
2.
Організація
життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти у закладі
|
У закладі дошкільної освіти забезпечено дотримання
вимог до розпорядку дня та навчання, організації життєдіяльності, рухової
активності дітей
|
Розпорядок дня здобувачів дошкільної освіти у вікових
групах відповідає гігієнічним нормам щодо тривалості сну, організації різними
видами діяльності, у тому числі навчальних занять, перебування на свіжому
повітрі, рухової активності, приймання їжі |
Вивчення документації. Спостереження. Опитування |
|
|
Граничне допустиме навантаження на здобувача дошкільної
освіти у ЗДО відповідає віковій групі |
Вивчення документації. Спостереження (організація
життєдіяльності здобувачів освіти). Опитування педагогів
|
|
|
Критерії та показники |
Кількість балів |
||
|
Самооцінка |
Керівник ЗДО |
Середня к-ть балів |
|
|
Планування освітньої діяльності |
|||
|
Відповідність програмового змісту віковим особливостям
дітей |
|
|
|
|
Конкретність і реальність освітніх завдань за освітніми
напрямками |
|
|
|
|
Різноманітність і доцільність форм освітньої діяльності |
|
|
|
|
Створення розвивального середовища |
|||
|
Планування розвивального середовища відповідно до
вікових особливостей дітей |
|
|
|
|
Організація конструктивної взаємодії дітей у різних
видах діяльності |
|
|
|
|
Створення умов для вільного вибору дітьми діяльності,
учасників спільної діяльності, матеріалів |
|
|
|
|
Організація діяльності дітей |
|||
|
Уміння: |
|
|
|
|
ü Використовувати прийоми створення позитивного
емоційного настрою, зацікавлення дітей |
|
|
|
|
ü Здійснювати диференційований підбір методів і прийомів
під час організаційних форм роботи |
|
|
|
|
ü Враховувати психологічні й вікові особливості дітей |
|
|
|
|
ü Організувати самостійну діяльність дітей |
|
|
|
|
ü Створювати проблемні ситуації, які потребують застосування
дітьми набутих знань, умінь і навичок |
|
|
|
|
Взаємодія з батьками вихованців |
|||
|
Консультування батьків |
|
|
|
|
Організація батьківських зборів |
|
|
|
|
Просвіта батьків |
|
|
|
|
Самоосвіта |
|||
|
Вивчення й упровадження перспективного педагогічного
досвіду |
|
|
|
|
Дослідницька діяльність, поширення власного досвіду |
|
|
|
|
Участь у педагогічних спільнотах |
|
|
|
|
Підсумок |
|
|
|
|
Висновок |
|
|
|








