КАБІНЕТ ПСИХОЛОГА

 ПРАКТИЧНИЙ ПСИХОЛОГ


     ГОЛОВЧЕНКО ГАЛИНА СЕРГІЇВНА


Освіта: повна вища
Навчальний заклад: Слов'янський державний педагогічний університет 
Спеціальність: "Дошкільне виховання. Практична психологія"
Кваліфікація: Вихователь дітей дошкільного віку, практичний психолог у закладах освіти
Кваліфікаційна категорія: І категорія
Педагогічний стаж роботи: 14 років

" Найкращий спосіб зробити дітей хорошими - це зробити їх щасливими" 
                                                     О. Уальд

Практичний психолог у дитячому садку - це:

  • "жива" вода для дитини. якою можна зцілити всі рани душі;
  • "швидка допомога";
  • садівник, який знає, куди посадити паростки, щоб вони розцвіли дивними квітами; які потрібні умови для кожної рослини, і які сусіди;
  • місток між дитиною й іншими дітьми";
  • дорослий, котрий по-справжньому любить гратися;
  • творець психологічного клімату в колективі й каталізатор його творчого потенціалу.

Основні завдання психолога:

  • проведення просвітницьких лекцій, семінарів, тренінгів, занять з педагогами, батьками, дітьми;
  • консультативна допомога всім учасникам навчально-виховного процесу;
  • корекційно-розвивальна робота з дітьми, батьками, педагогами;
  • допомога дітям, які мають проблеми в поведінці або які опинились в складній життєвій ситуації;
  • психологічний супровід обдарованих дітей;
  • психологічний супровід новоприбулих дітей;
  • вивчення психологічної готовності дітей 5-річного віку до навчання у школі.


Якими діти народжуються - ні від кого не залежить, але в наших силах зробити іх хорошими через правильне виховання " 

Плутарх

Практичний психолог ЗДО працює над:

  1. Створеням умов, які сприяють охороні фізичного і психічного здоров'я дітей;
  2. Забеспеченням їх емоційного благополуччя та індивідуального підходу до кожної дитини;
  3. Самостійного та ефективного розвитку збідностей кожної дитини;
  4. Підтримці психологічного клімату у колективі;
  5. Здійснення психолого-педагогічного супроводу дітей на всіх вікових етапах;
  6. Забеспечення відповідних психологічних умов для нормального самопочуття дитини у дошкільному закладі;
  7. Забеспечення супроводу дітей з особливими освітніми потребами;
  8. Формування соціальної компетентності дітей;
  9. Формування шкільної зрілості дітей;
  10. Формування у батьків відповідального ставлення до виконання батьківських обов'язків;
  11. Профілактикабудь-яких форм насилля над дитиною;
  12. Проведення роботи з обдарованими дітьми, спрямувати її на розкриття здібностей;
  13. Сприяти підвищенню психологічної компетентності вихователів, батьків засобами просвітницької та консультативної роботи. 
ОСНОВНІ ВИДИ ДІЯЛЬНОСТІ:

  • Організаційно-методична робота
  • Психологічна просвіта
  • Консультування
  • Психодіагностика
  • Корекційно-розвивальна робота
  • Психопрофілактика

                                                                   

        Про плюси дитячого садка

 Нині батьки дедалі частіше замислюються: «Чи потрібно віддавати дитину в дитячий садок?». Адже коли є альтернатива: няні, бабусі чи мама готова побути з дитиною вдома, - батьки починають ретельно зважувати всі «за» і «проти».

 Тож чому варто віддавати дитину в дитячий садок?

  • Порядок і манери. У дитячому садку діти навчаються хороших манер і суспільного порядку: вітатися, використовувати слова подяки, прощатися. Не всі батьки приділяють цим умінням достатньо уваги. У дитячому садку діти звикають прибирати за собою, самостійно вдягатися, їсти, проситися в туалет.
  • Розкутість. Не всі діти почуваються розкуто перед публікою й у колективі незнайомих та малознайомих людей. Саме в дитячому садку діти можуть перебороти страх публічних виступів та сором’язливість.
  • Правила та межі. У дитячому садку діти починають усвідомлювати, що існують певні правила та межі. Складніше їх засвоюють ті діти, яким батьки все дозволяють і ні в чому не обмежують.
  • Почуття спільності. У дитячому садку діти вчаться ділитися, чекати своєї черги, виконувати злагоджені дії, допомагати одне одному.
  • Соціалізація. Навчити дітей спілкуватися з однолітками – головне завдання дитячого садка. У групі однолітків діти вчаться спілкуватися, встановлювати дружні взаємини і приймати особливості кожного.
  • Рухова активність. У дитячому садку діти постійно рухаються, роблять зарядку, відвідують заняття з фізичної культури, гімнастики, щодня гуляють на вулиці.
  • Режим дня. Чимало батьків не дотримується режиму дня дитини, нехтує денним сном. Як наслідок, до шести років у багатьох дітей у тій чи тій формі розвивається невротичний стан, з’являються маніпулятивні й істеричні прояви. Денний сон – обов’язковий режимний момент у дитячому садку, який необхідний для того, щоб дитина була здоровою.
  • Підготовка до школи. Вихователі розвивають у дітей спеціальні вміння та навички, які визначають програми дошкільної освіти та які необхідні для навчання в школі. Це, зокрема, пізнавальна увага, довільна пам'ять, мислення, комунікативні навички, посидючість.

 Чимало батьків вважає, що віддаючи дитину в дитячий садок, вони порушують прив’язаність. Утім, це хибна думка. Прив’язаність – це не фізичне перебування поруч, а якісно проведений час разом, емоційний зв'язок, прийняття та любов. Дитині необхідні спокійні, щасливі та впевнені дорослі поруч. Адже головне те, як дитина почувається в родині. Якщо батьки змогли дати дитині внутрішній ресурс – любов, турботу, розуміння, - вона і в дитячому садку почуватиметься добре.